Évek óta foglalkozom a Google kereső elemzésével és rá kellett jönnöm, a Google slendriánan kezeli a kulcsszó többszörözéseket, a termékről alig szóló weboldalakkal is előre lehet sorolni. Érdekes módon a gyerekágy / gyerekágyak kulcsszó tekintetében a Google leplezetlenül bizonyítja a kulcsszó többszörözők életképességét!
Ennek okán most szemtelenül és teljes egészében kiprovokálom a Google rejtett hibáit a "gyerekágy" kereső kifejezés esetében. Az ötletet a Manola Gyerekágy weboldal fejlesztéséből kiindulva fogalmaztuk meg, ahol felmerült ez a kérdés a gyakorlatban is. Hogyan jutottak előre mások a Googleban 10% feletti "gyerekágy" kereső kifejezéssel miközben a Google által kritikusnak ítélt kulcsszó sűrűséget értek el.
A cikkben azt is vizsgálom, hogyan vélekednek erről a kulcsszó többszörözésről mások a szakmában. Úgy gondolom érdemes a vevőt becsalni a weboldalra de elvesziteni ezt követően a bugyuta kereső kifejezés többszörözéssel? Miért hivsz meg valakit ha az ajtóban 200x elmondod, hogy jó napot és ettől egyből azt gondolják, valami agyképességi hibád van!
A cikk végére mindenkiben megfogalmazódik a maga koncepciója, ebben biztos vagyok.
Gyerekágy a kulcsszó
Miről szól ma egy gyerekágy weboldal avagy Pom Pom nyomdokaiban? A Gyerekágyról?
Nem a gyerekágyról, hanem a gyerekágy kereső kifejezés vaddisznó módjára történő kiemelésével arról, aki el akar adni gyerekágy terméket.
Itt van például az egyik gyerekágy oldal fő termék megjelölése: emeletes ágyak; egyedi ágyak, fehér ágyak; 90x200-as gyerekágy; 80x160-as gyerekágy; gyerekágy méretre; leesésgátlós gyerekágy,gyerekágy 70x140-es méretben. Ezen az oldalon található 82 gyerekágy kifejezés mind arról szól, hogy valamilyen módon ott legyen a gyerekágy mint szó : Kinek gyártjuk a gyerekágyainkat? Milyen egy jó gyerekágy? Miért velünk készítess gyerekágyat?
Emlékszel a Pom-Pom mesékre? - ezt most komolyan kérdezem. Lyukas csokoládé, kerek csokoládé., szögletes csokoládé?
Ezek szerint Pom Pom az első kulcsszó többszörözők egyike volt? Látszólag a gyerekágy / gyerekágyak kifejezés a fő termék amiadott irány vonal, amire felépülhetne valami, aztán sokszor gyerekágy meg a h1,h2,h3,h4 kiemelések adnak egy erős tényezőt a gyerekágy kifejezésnek, ami nem a termékről, hanem a Google "begerjesztéséről" szól. Mutatok egy példát: <div class="label_text"><h4>Gyerekágyak 80x160-as méretben</h4></div> A továbbikiemelések mind a képek esetében a méretekkel megjelölt kifejezésekből kerül elő így a további <div><h4>Gyerekágyak 70x140-as méretben</h4></div> vagy a <div><h4>Gyerekágyak 80x160-as méretben leesés gátlóval </h4></div> és a <div><h4>Gyerekágyak 70x140-as méretben leesésgátlóval </h4></div>.
Minden esetben a képek un. alt tagjait emeli ki a cikk és ezzel megmutatja a h - jelölés erejét, méretezés, kiemelés, a Google számára.
Aztán előkerül az igazi megoldások egyike a kulcsszó kiemelésére a többszörösen rétegezett és a termék nevét tartalmazó könyvtárakkal: /gyerekagy_kepek/gyerekagy_gyerekagyak/gyerekagyak_leesesgatloval/gyerekagyak_gyerekagy/gyerekagy_80160_/feher_gyerekagy_leesesgatloval...jpg vagy a /gyerekagy_kepek/gyerekagy_gyerekagyak/gyerekagyak_leesesgatlos/gyerekagyak_google_gyerekagy/gyerekagy_80160_/feher_gyerekagy_leesesgatloval...jpg formátumban mutatkozik meg. Ez a megoldás szakmailag kifogástalan és ötletes!
Releváns átverés a Googleban:hogyan butult bele a Google a gyerekágy kereős kifejezésbe és hiszi a keresési találatra, hogy releváns?
Gyerekágy a kulcsszó
Rendkívül sok gyerekágy és gyerekágyak kifejezés kerül be az oldalba mint irtam is 82. Ettől pedig?
A Google rénáz az oldalra kívülről, a fronton ez nem látszik, de hát a Google teljes forgalmat olvassa mondtam ezt korábban is. Ezáltal a gyerekágyk ifejeés és a gyerekágyak kifejeézs már több mint 100x kerül elő. Ekkora relevanciával a Google már érdemben számol. Mondjuk azt bátran, hogy a Google keresője, képes "benyalni" a relevanciát... Az oldal megtekintése után a tartalom előállítója magát SEO szakembernek nevezi, és a spamelési képessége a "szaktudását" mutatja, azt állítva ez szakmai érdem, tudás. Ettől még: A Google által a gyerekágy kereső kifejezésre kreált oldal az elsők között szerepel, tehát azt mutatja, amit Ő un.SEO-nak hisz, az gyakorlatilag nem más, mint a Google egyre ostobább rendszerének a kijátszása! Megjegyzem az emberke, sehol nem szerepel egyetlen szakmai kifejezésére sem sehol a Googleban, legalább is az első 10-ben biztosan sehol!
Elég bizonyítéka szaktudásának és a kulcsszó többszörözés máshol megmutatkozó erejének? A 300X leírt gyerekágy kifejezés egy oldalon tehát nem SEO.
Hogyan vágják át mások a Google kereső rendszerét a gyerekágy kifejezésre?
Rettentő sok módszer mutatkozik életképesnek, van aki a relevanciával manipulálja a találatokat, van aki a kereső kifejezések text formátumban történő többszörözésével érik ezt el. A Google alapvetően egyre ostobábban áll a kulcsszó többszörözéshez, azt az algoritmust amit kereső kifejezéseknek neveznek, simán hülyére veszik a kulcsszó spammerek.
190 gyerekágy kifejezéssel és 12%-os kulcsszó sűrűséggel a Google "gyerekágy" kereső találatainak első helyeinek egyikén?
Bemutatom, hogyan néz ki egy a weboldal aminek 190 gyerekágy kereső kifejezés van a forrásában:
Amikor nem látod amit nem látsz, azért nem látod, mert rejtet igen nem jól látod:Rejtett tartalommal visszaélő gyerekágy weboldal
Az etikusnak nem nevezhető és a háttérrel szintem egyező, a Google által egyébként tiltott megjelenési móddal elsők között lehet egy oldal ilyen leírási móddal és tartalommal: " Bútort venne? Olcsó bútort?.......Webáruház minőségi bútorokat kínál Önnek. Nálunk gyorsan, és olcsón rendelhet minőségi bútort. Webáruház napi 24 órában a rendelkezésére áll. Ha a bútor webáruház használatáról kérdése van, a "vásárlás menete" résznél részletesen elolvashatja. Bízunk benne, hogy a webáruházunkban lévő bútorok böngészése közben Ön is rátalál a keresett bútorra, webáruházunk kínálata közt megtalálhatóak ifjúsági bútor, gyerekágy, galéria gyerekágy, hálószobabútor, és segíthetünk Önnek otthona berendezésében. Amennyiben a ...... Webáruház felkeletette érdeklődését, további kérdésével forduljon hozzánk bizalommal! Termékeink közt megtalálható ...de legfőképpen hetente frissülő akciós bútor és olcsó bútor" az oldal szne szürke, szövege egy árnyalattal sötétebb, beleolvadó.Ne panaszkodj:Ez az adott oldalon, pont igy azaz alig látszik!
Kulcsszó többszörözés a gyerekágy téma rejtett erőforrása?
Gyerekágy a kulcsszó
Szakmai körökben mit mondanak a kulcsszó többszörözésről: a Seootools.hu weboldal szerkesztői szerint - " A kulcsszó sűrűség vizsgáló segítségével megtudhatja, hogy a megadott URL-en található oldalon az egyes szavak, kifejezések milyen arányban szerepelnek az oldalon található összes szóhoz képest. A kulcsszó sűrűség azért fontos, mert minél többször szerepel egy szó az oldalon, annál inkább szól az oldal arról (természetesen az sem jó ha túl sokszor szerepel, mert akkor a website keresőoptimalizálási büntetést kaphat). Általánosságban elmondható, hogy azokra a szavakra, melyekre az oldalt optimalizáljuk, 2-8 % közé essen a kulcsszó sűrűség."
A honlapteszt.hu tanácsa a következő:"A weboldala írásos tartalma merőben meghatározza, hogy milyen helyezést fog elérni a Google keresőben. Az írott anyagok megfelelő formázása sokat javít a helyezésen.Ez az ingyenes eszköz azt ellenőrzi, hogy honlapja milyen kulcsszavakat használ a fontos tartalmi elemekben, mint például az oldal címe, képek aláírása, satöbbi.A felhasználói élmények fokozása miatt törekedjen arra, hogy minden fontos tartalmi elemben szerepeljen a kulcsszó."
A Motivator.hu szerint a következők igazak a kulcsszó sűrűségre:"A kulcsszósűrűség azt mutatja meg, hogy egy kulcsszavad az oldal összes szavához képest hány százalékban szerepel. Ha egy 100 szavas szövegben 4-szer szerepel a “keresőoptimalizálás” szó, akkor a kulcsszósűrűség 4%.
Matt Cutts a Google GoogleWebmasterHelp néven ismert Youtube videó csatornájára feltett videója szerint a kulcccszó sűrűsége nem számít. Nem igazi faktor. Valóban igaz a kulcsszavaknak jelen kell lenniük, de a sűrűségük nem számít” -mondja Matt az alábbi videón. Ezzel szemben a Google mint aki süket és talán nem ismerné Matt-et (ami vicc lenne ugyebár) úgy csinál, mint aki még is odafigyel a kulcsszó mennyiségére!
Proximity és a bugyuta weboldal szövegezés
Ezzel a Google állapottal vitatkozom akkor amikor az egyszavas kereső kifejezések esetében - proximity - kiemelkedhet pl. a tökmákosnadrágszár kifejezés is a többi közül, ettől azonban az adott oldal csak azt jelenti, hogy az adott kifejezés egyediségéből, életre hívja a keresőkben való jelenlétet. Ez még nem jelenti a tartalom minőségi ellenőrzsét, csak a szó jelenlétét.
A tökmákosnadrágszár témáról már irtam korábban évekkel ezelőtt. Azok az oldalak akik a kulccsó többszörözésből, forrás manipulációból, h-tagok kiemelésével érik el a Google figyelmét, még közel sem lesznek jó termék oldalak. Azt érik el, hogy emberek a marketing érdekük okán megnézzék, ránézzenek oldalukra, ami értelmezhető törekvés, még ha etikátlan eszközökkel érik is el ez.
Az oldalon ugyan is kellően ostobán hatnak a gyerekágy kereső kifejezésre a következő mondatok.
Bugyuta gyerekágy leírások Amikor egy leírás a kép alatt úgy kezdődik, hogy: Gyerekágy - Illusztráció
A képre nézve ezt olvassuk: " Ez a fantasztikus gyerekágy lehetővé teszi, hogy minden gyermek a személyiségéhez legjobban passzoló gyerekágyban aludhasson.A gyerekágy szélei műanyag élzárással készülnek,balesetmegelőzés szempontjából. A gyerekágy tartozéka az a gyerekágy matrac ami 5cm vastag. A gyerekágy egységcsomagban kerül szállításra. A gyerekágy 2 csomagban került csomagolásra." Elnézést de miért nézzük a vevőt duplán hülyének és feltételezzük, hogy a gyerekágy képét nézve, esetleg tevére, lóra, szamárra, vizilóra vagy a jó ég tudna mire gondolna?
A kulcsszó sűrűség átverés szagú szól a TheYouMoz blog cikke
Elképeszt hogy a kulcsszó sűrűség még mindig számon tartott érték a keresésnél, mint egy weboldali metrikus adat. A cikk szerint: "Minél több alkalommal kerül egy oldalon elő az adott kereső kifejezés és jelenik meg a dokumentumban, annál magasabb a kulcsszó sűrűség. Minél nagyobb a kulcsszó sűrűség, annál inkább releváns a dokumentum erre a kifejezésre."
Ruud Hein szerint A kulcsszó életben tartja vonzerejét, hiszen amikor mindenki látja az oldalt a kereső első oldali mezőjében, az kereskedelmi érték és vélelmezett szakmai diadal is egyben.
Úgy tűnik, a józan ész azt mondja azonban, hogy a weboldalon a Google felismeri a többszörözött szót mint amit gyakrabban lát annál a szónál, de ez ettől még erősen ellentmondhat a racionális és tetszetős weboldal fogalmának.
Azt, hogy miért emelik ki a keresők a rangsorból a kulcsnak nevezett szót, önmagában is súlyos hibának tekintem!
Mit gondolok én erről?
Úgy tűnik, a józan ész elveszik ezen a területen ami után a dolgok nevetségessé válnak azok pont ezek a kulcsszónak nevezett többszörözésnek köszönhető értelmetlen tartalom láttán csúcsosodik ki és nálam ez a kulcsszó spam fogalmára degradálódik.
Ezt még akkor is így gondolom, ha a Google amúgy több sebből vérző önbizalával hirdeti ,rendszerének hibátlanságát. Az ötlet: ha egy bizonyos tartományon belül van a példánkban szereplő "gyerekágy" kifejezés, akkor az maradjon és nevezzük ésszerű mennyiségű, racionális tartalomnak.
Azon túl, legyen a nem megfelelő és lényegtelen tartalom és ez legyen a kulcsszó spam.
A cikk a GoogleOptimalizalas.com -on jelent meg elsőként, de más oldalakra is kihelyeztük a relevancia és a gyerekágy kulcsszó vizsgálata okán. Hamarosan újabb cikkel jelentkezünk.